De winnaar
Gratis publiciteit
Ervaring leert dat mijn geschreven persbericht in ten minste 5 media geplaatst wordt als ‘redactioneel stuk’. Ook is het bereik vele malen groter. Een win‐win‐situatie dus.
Tot nu toe zijn al mijn klanten ‐ naar aanleiding van het persbericht ‐ geïnterviewd door een journalist van een lokaal nieuwsblad en/of regionale omroep.
Als journalisten uw persbericht plaatsen als een redactioneel stuk, krijgt u veel aanzien. Een onafhankelijk medium bepaalt namelijk dat uw dienst belangrijk nieuws is. Dat wekt vertrouwen op bij uw doelgroep en dat is pas publiciteit!
De prullenbak
Niet daar!
Journalisten hebben het heel erg druk. Zij worden gespamd door berichten. Daarom worden onduidelijk geschreven berichten gelijk in de (digitale) prullenbak weggegooid.
Daarom moet uw persbericht perfect in orde zijn. Dan bent u ervan verzekerd dat het bericht 1 op 1 overgenomen wordt. Uw boodschap krijgt een mooi plekje in de media.
Ik, Doriet Begemann, ben tekstschrijver en freelance journalist. Als geen ander begrijp ik hoe journalisten persberichten lezen en het nieuws selecteren. Tenslotte heb ik de kennis om vanuit het perspectief van de lezer te denken.