Werkwijze

Teksten

Wat fijn dat u overweegt om Bsharp Media in te huren voor het schrijven van teksten. Misschien bent u benieuwd naar mijn werkwijze. Hoe komt een tekst eigenlijk tot stand? En: ben ik op elk vakgebied een specialist dat ik daarover kan schrijven? 

Als u dat wilt weten, lees dan deze tekst door. Hopelijk hebt u dan op de meeste vragen een antwoord gekregen.

Natuurlijk sta ik altijd voor u klaar om aanvullende vragen te beantwoorden. Schroom dan vooral niet om contact met mij op te nemen.

Surf naar de werkwijze voor Website / Webshop

Tarief

Stelt u zich eens voor dat u mij belt voor het schrijven van teksten. Allereerst ben ik natuurlijk heel erg vereerd. En u weet vast wel waarom…

Vervolgens plannen we een afspraak voor een (gratis) offertegesprek. Dat kan via de telefoon, bij u thuis of bij mij aan de keukentafel. Ik huur geen duur kantoorpand en werk vanuit mijn huis. Bovendien houd ik niet van poeha en drukdoenerij. Ik heb niet veel nodig, alleen:

  1. Mijn hersenen (niet geheel onbelangrijk overigens);
  2. Een halve vierkante meter voor mijn stoel en bureautje en
  3. MacBook Pro.

Tarief

Door mijn minimalistische insteek kan ik mijn tarief zeer concurrerend aanbieden. Daarvoor ontvangt u ambachtelijke kwaliteit voor een eerlijke prijs.

Ik vraag 50 euro per uur. Dat is exclusief btw en €0,19 kilometervergoeding. 

Woont u in de Randstad? Dan komt ik met het openbaar vervoer naar u toe. Ik ben in het bezit van een 40 procent kortingskaart en reis tweede klas. Dit tarief kunt u aanhouden voor het maken van uw eigen berekening.

Voorbereidingsmateriaal

Tijdens het offertegesprek stel ik u vragen over bijvoorbeeld uw bedrijf, uw doelgroep en/of klant. Maar ook: wat is het doel van de teksten? Zo vorm ik voor mijzelf een beeld over u en uw onderneming.

Ter voorbereiding op het offertegesprek stuur ik u een mooi document toe. Hierin staat precies beschreven welke vragen ik aan u wil stellen. Op deze manier werken we efficiënt en doelgericht.

Offerte

Naar aanleiding van het offertegesprek maak ik een offerte op maat. Hierbij verwoord ik de uitkomsten van ons gesprek. Zo weten we allebei precies wat er besproken is. Dat is handig want dan kan daarover geen onduidelijkheid bestaan. Ook maak ik een plan van aanpak. Hierin staan de werkzaamheden beschreven die Bsharp Media voor u mag uitvoeren.

Op de offerte staat precies vermeld wat de kosten zijn. Het bedrag op de offerte is ook het eindbedrag. Zo weet u precies waar u aan toe bent. Zo komt u achteraf niet voor financiële verrassingen te staan.

Interview

Moet ik expert zijn in uw vakgebied om de teksten te kunnen schrijven? Nee, dat hoeft niet. Daarvoor heb ik een werkwijze bedacht die perfect werkt. Die bestaat allereerst uit een deskresearch en ten tweede uit een ronde tafel interview met u. U kent uw eigen bedrijf immers het beste.

Als voorbeeld neem ik bijvoorbeeld Koningshert. Een speciaalbier. Ik drink geen bier. Maar toch heb ik de opdracht zeer succesvol afgerond. Door mijn deskresearch en de input die ik gekregen heb van de klant naar aanleiding van mijn interviewvragen, ben ik in de huid gekropen van de klant. Daarbij houd ik ook de doelgroep altijd voor ogen. Wat willen zij zien?

 

Als u akkoord bent gegaan met de offerte dan breekt voor mij het belangrijkste onderdeel aan. 

  1. Deskresearch: 
    • Ik onderzoek uw branche en wie uw concurrenten zijn. Enkele punten die ik onderzoek zijn:
    • Hoe pakken zij het aan? Wat is hun speerpunt? Wat doen zij goed? Wat doen zij minder goed?
  2. Ronde Tafel Interview: op basis van de uitkomsten van het deskresearch stel ik vragen op die ik graag aan uw wil stellen. Alle antwoorden die u geeft, gbruik als iinspiratie voor de teksten. Daarom is het voor mij heel belangrijk dat jij weet jij wil. Ik kan namelijk vrij veel zelf bedenken en verzinnen. En dat is op zich geen enkele moeite, maar dan sluiten de teksten hoogstwaarschijnlijk niet meer aan op wie u bent en wat wilt zijn met uw bedrijf. Dat vind ik jammer en een gemiste kans. Ik teksten opleveren die bij u passen en waar u meer dan tevreden over bent.
  3. Enkele vragen die ik u zal stellen zijn: Omschrijf uw concurrenten. Wat maakt uw bedrijf unieke ten opzichte van uw concurrenten? Waarom zou een klant u kiezen en niet 1 van uw concurrenten. En zo heb ik nog meer vragen voor u. Maar die ga ik niet hier neerzetten in verband met mijn concurrenten! Ik maak voor u een mooi docuement klaar met alle vragen die ik u wil stellen. Zo bereiden wij ons allebei voor op het interview. En kunnen we samen efficient en doelgericht werken.
  4. Aan de hand van mijn deskresearch maak ik een document voor u. Hierin stel ik vragen als:

Diensten die voor het eerst worden op‐ en aangeleverd, zijn voorlopige ontwerpen. In deze ronde mag u kritiek uiten. Uw aanpassingen worden daarna verwerkt in de definitieve versie.

Rechtenvrij

Een bedrijf is altijd in beweging. Met de neus vooruit en gericht op de toekomst. Een tekst die nu geschreven wordt, is misschien over 2 jaar verouderd. Daarom worden de teksten rechtenvrij aangeleverd.

Als u wilt, kunt u zelf de woorden aanpassen als uw bedrijfsformule daarom vraagt. De teksten zijn te beschouwen als het woordfundament waarop u verder kunt bouwen en schrijven.

Zo bent u ervan verzekerd dat het fundament van uw teksten perfect is. En dat u de juiste communicatieve vertaalslag hebt gemaakt naar uw klant.